京野菜世界ブランド化
プロジェクト

京野菜世界ブランド化
プロジェクト

Kyoto Vegetables Global Branding Project Outline

JAグループ京都は、京野菜や京都府内産農畜産物のブランド力強化に向けて、2013年より京野菜世界ブランド化プロジェクトに取り組んでいます。

京野菜や宇治茶等の更なる認知度の向上と世界ブランドとして確立することを目指して、同年にフランスのベルサイユ宮殿に京野菜を持ち込み、政府関係者等を招いた大晩餐会を開催したことを皮切りに、以降トルコ、中国、ロシアと毎年各国の由緒ある宮殿等で晩餐会を開き、京野菜のPR活動を行ってきました。

JAグループ京都は、京野菜や京都府内産農畜産物のブランド力強化に向けて、2013年より京野菜世界ブランド化プロジェクトに取り組んでいます。

京野菜や宇治茶等の更なる認知度の向上と世界ブランドとして確立することを目指して、同年にフランスのベルサイユ宮殿に京野菜を持ち込み、政府関係者等を招いた大晩餐会を開催したことを皮切りに、以降トルコ、中国、ロシアと毎年各国の由緒ある宮殿等で晩餐会を開き、京野菜のPR活動を行ってきました。

Since 2013, JA Group Kyoto has been involved in the Kyoto Vegetable Global Branding Project, which aims to strengthen the branding of Kyoto vegetables, and agricultural and livestock products produced in Kyoto.

In order to increase the awareness of, and establish Kyoto vegetables and Uji matcha tea as a global brand, in 2013 government officials were invited to a grand banquet at the Palace of Versailles in France, which featured Kyoto vegetables. In each subsequent year, a banquet was held in the historical palaces in Turkey, China, and Russia, as a promotional activity for Kyoto vegetables.

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